İspa Turizm A.Ş., şirketlerin kurumsal seyahat politikaları, çalışanlarının istek ve tercihleri doğrultusunda, alternatif havayolları ve en uygun bağlantıları araştırarak seyahat alternatiflerini sunar. Kurumsal Satış Türkiye ve Dünyanın tüm havayolları bilet işlemlerini yerine getiren İspa Turizm markasıyla işletme ve kurumlara da uçak bileti ihtiyaçları için özel çalışmalar yapmaktadır.
Kurumsal Firmalar İçin Turkish Corporate Club Üyeliği Hakkında
1. Turkish Corporate Club programına kimler üye olabilir?
Turkish Corporate Club’a; seyahat acenteleri ve tarifeli sefer düzenleyen hava yolu işletmeleri hariç, Türk Hava Yolları ile seyahat harcaması yıllık 30.000 TL ve üzerinde olan tüm özel sektör firmaları, kamu kurum ve kuruluşları ile kar amacı gütmeyen kurumlar üye olabilir.
2. Uygulanan indirim oranları ve sözleşme sonu sürprizleri nasıl belirleniyor?
Firmanın, anlaşma tarihini takip eden 1 senelik süre için öngördüğü TL bazında toplam uçuş cirosu hedefine göre artan miktarlarda indirim ve sözleşme sonu sürprizi uygulanır. İndirim oranlarını belirlerken Turkish Corporate Club kazanç tablosu temel alınır.
3. Dış hat uçuşlarda verilen özel indirim ve sözleşme sonu sürprizleri hangi biletleri kapsamaktadır?
Program dâhilinde tahsis edilen indirim, özel bagaj hakkı ve sözleşme sonu sürpriz uygulamaları, esas olarak firma çalışanlarının seyahatlerini kapsamaktadır. Ancak firma tarafından seyahatleri karşılanması halinde, firmaya hizmet veren taşeron firma çalışanlarının, bayilerin, distribütörlerin, firmanın ürettiği mal ya da hizmetin pazarlama faaliyetleri çerçevesinde seyahatlerini karşıladığı üçüncü kişilerin seyahat harcamalarında da geçerlidir. Firmaların müşterilerine uyguladığı sadakat programı ve/veya benzeri programlar kapsamında seyahat masraflarını karşıladığı üçüncü kişiler ise bu kapsam dışındadır.
4. Sözleşme sonu sürprizlerinden faydalanmak için ne yapmak gerekmektedir?
Öncelikle, firmanın anlaşma içinde belirlenen bir yıllık seyahat cirosu hedefine ulaşması şartı aranır. Sözleşme uyarınca firmanın bir yıllık dönemlerde gerçekleştireceği, biletlemesi Türkiye’de olan, TL bazında iç ve dış hat uçuş gelirleri, Ekonomi, Comfort ve Business Class ayırımı yapılarak değerlendirilir ve THY tarafından belirlenmiş skala oranında “sözleşme sonu sürprizi” hesaplanır. Firmaya hesaplanan miktar kadar TL bazında alacak hesabı açılır. Bunun karşılığında da firmadan, kazanılan sözleşme sonu sürprizi kadar KDV’li “Bilet Satış Komisyonu” faturası alınır.
5. Dönem sonunda seyahat ciro hedefi tutturulamazsa ne olur?
Dönem sonunda uçuş ciro hedefi tutturulamadığı takdirde, sene içinde uygulanmış olan indirimler aynen geçerli kalır. Firma, sözleşme sonu sürprizinden faydalanamaz.
6. Programa üye olduktan sonra biletleri hangi yolla temin edebiliriz?
Programa katılan firmalar, hâlihazırda çalışmakta oldukları en fazla üç adet IATA üyesi seyahat acentesini tarafımıza bildirir. Bu acentelerin rezervasyon sistemlerine özel indirimli ücretler yüklenir. Biletlemeler bu acenteler aracılığıyla yapılır.
7. Programa üye olduktan sonra acente değişikliği yapılabilir mi?
Acenteler bize bildirilmek şartıyla sene içinde değiştirilebilir. Acentelerin sayısı en fazla üç olabilir.
8. Turkish Corporate Club Kartı’nın sunduğu avantajlar nelerdir?
Turkish Corporate Club Kart sahipleri, Türkiye’de başlayan yurtdışı uçuşlarında, Ekonomi ve Comfort kabininde seyahat ediyor olsalar dahi, yanlarında bir misafirleriyle birlikte Türkiye’deki özel yolcu salonlarından (CIP) faydalanabilir; check-in işlemlerini Business Class bankolarında yapabilirler.
9. Uçan kişilerin Miles&Smiles kartları var ise uygulama nasıl olur?
Anlaşma imzalanan firmaların çalışanları ayrıca kendi Miles&Smiles kartlarını kullanabilir; bu uçuşlar için de mil kazanabilirler.